Hét év sem kellett az Olaplexnek a világ felforgatásához

Csak az Amerikai Egyesült Államokban félmillió fodrászt győzött meg, de hamar 160 millió aktív vásárlót és 2 milliós Instagram-követőtábort is maga köré gyűjtött az Olaplex, amely az idei évet saját mobilapplikációjával nyitotta meg. Kik állnak a márka mögött és miért forgatta fel a professzionális és az otthoni hajápolás megszokott rutinját az amerikai márka?

Az Olaplexet 2014-ben dr. Eric Pressly és dr. Craig Hawker vegyészek alapították Kaliforniában egy olyan kémiai összetevő feltalálása után, amely képes volt összekapcsolni a hajban lévő sérült kötéseket. Négy éven keresztül csupán három terméket forgalmaztak, de számos díj elnyerése után végül 2019-től új szereplőket léptettek piacra.

Innovatív összetevőiknek köszönhetően forradalmasították az otthoni hajápolás addig megszokott rutinját. Azok a vásárlók ugyanis, akik korábban a szőkítés vagy a hajfestés okozta “károkat” fodrászokkal kezeltették, egy jóval olcsóbb és időtakarékos megoldáshoz jutottak. A márka készítményei ezen kémiai folyamatok előtt, közben és után is képes molekuláris szinten helyreállítani a hajban keletkező sérüléseket.

Az Olaplex hajmegújító termékei Fotó: olaplexhungary.hu

Az Olaplex időben felismerte, hogy az öngondoskodás és a szépségápolás új szintre lépett. Az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt kapott a professzionális bőrápolás és a sminkelés, így előtérbe került a hajápolás is, különösen a koronavírus okozta korlátozások alatt” – mondta a tavaly januárban kinevezett vezérigazgató, Jue Wong.

A pandémia következtében ugyanis számtalan szalont és boltot kellett ideiglenesen vagy végleg bezárni, elvágva ezzel egy rendkívül fontos csatornát. Wong, aki korábban a Moroccanoil és az Elizabeth Ardennél is vezető szerepet töltött be, azonnal tudta, hogy a fizikai boltok bezárása okozta bevételkiesést a Facebookon, az Instagramon és a Tik-Tokon felépített bázisuk mozgósításával lehetne kompenzálni.

Milliárdos üzlet

A Z-generációt is sikeresen megszólító márka végül év elején indította el saját applikációját, az Olaplex Pro-t, ahol oktatóanyagokon kívül egy webshopot is üzemeltet. A teljes értékesítésük egyébként közel 60 százalékát már webshopon keresztül regisztrálják. A több mint száz szabadalommal rendelkező márka 2019-ben 100 millió dolláros bevételét tavaly már megduplázta, így a cég értéke elérte az 1 milliárd dolláros álomhatárt – írja a Glossy.co.

Harc a L’Oréal Csoporttal

Pár éve úgy tűnt, az új technológia nem csak a fodrászokat nyűgözte le: a két márka csatája ugyanis még 2017 januárjában kezdődött, amikor az Olaplex üzleti titok visszaélésével, szabadalmi jogsértéssel és szerződésszegéssel vádolta a L’Oréalt. Az Olaplex szerint ugyanis a beszerzési tárgyalások során innovatív technológiájukról bizalmas információk szivárogtak ki, és azokat a kozmetikai óriás saját ötletként végül piacra vitte.

A két évig tartó jogi vita után 2019-ben az esküdtszék úgy döntött, a L’Oréal szándékosan járt el a törvénysértésekben, ezért 91 millió dolláros kártérítésre kötelezték őket. A 110 éves múltú cégnek mindemellett megtiltották, hogy kilenc – például a Smartbond sampon és kondicionáló, a Redken és a Matrix bizonyos termékeit- az amerikai piacon tovább forgalmazzák

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on email
Share on whatsapp